persuasiune - persuasiv

Persuasiunea este o formă de influențare. Este modalitatea de argumentare prin intermediul căreia o persoană încearcă să convingă o altă persoană sau un grup de persoane să creadă sau să facă un anumit lucru. Persuasiunea este un proces de ghidare al oamenilor pentru a adopta idei, atitudini sau acțiuni (raționale sau mai puțin raționale). Persuasiunea se bazează pe discuții și "atractivitatea prezentării" în locul folosirii mijloacelor de forță. (Wikipedia)

PERSUASIUNE s. f. (Livr.) Acțiunea, darul sau puterea de a convinge pe cineva să creadă, să gândească sau să facă un anumit lucru. [Pr.: -su-a-si-u-] – Din fr. persuasion.

Sursa: Dicționarul explicativ al limbii române 1998

PERSUASIV, -Ă, persuasivi, -e, adj. (Livr.) Care urmărește sau are darul să convingă pe cineva să creadă, să gândească sau să facă un anumit lucru. [Pr.: -su-a-] – Din fr. persuasif.

Sursa: Dicționarul explicativ al limbii române 1998

Exemple:

  1. În arta negocierii, persuasiunea este adesea cheia pentru a obține un acord favorabil pentru ambele părți implicate.
  2. Discursul politicienilor se bazează adesea pe tehnici de persuasiune menite să câștige încrederea și sprijinul alegătorilor.
  3. Profesorul a utilizat o combinație inteligentă de argumente și persuasiune pentru a convinge elevii să participe la proiectul de voluntariat.
  4. În publicitate, persuasiunea subtilă este adesea folosită pentru a influența deciziile de cumpărare ale consumatorilor.
  5. Persuasiunea este o abilitate esențială în domeniul vânzărilor, unde capacitatea de a convinge clienții poate determina succesul unei afaceri.

 

  1. Argumentele sale persuasive au reușit să îi convingă pe colegi să își schimbe opinia cu privire la proiect.
  2. În discursul său persuasiv, liderul sindical a reușit să mobilizeze masele pentru a cere drepturi egale în cadrul companiei.
  3. Prezentarea sa a fost atât de persuasivă încât auditoriul a fost convins să susțină proiectul său de conservare a mediului înconjurător.
  4. Campania publicitară a brandului a fost extrem de persuasivă, determinând o creștere semnificativă a vânzărilor.
  5. Stilul său de scriere persuasiv a făcut ca eseul său să fie ales drept cel mai bun din competiție.