Elevii vor primi la sfârșitul fiecărui modul o notă la purtare, în anul școlar 2024-2025, prin care se evaluează comportamentul elevului și respectarea regulamentului școlii (articolul 107).

Directorii școlilor și liceelor în care se derulează mai mult de 3 programe ale UE în domeniul educației vor putea desemna un profesor coordonator pentru proiecte.

Cursurile cu prezență fizică pot fi suspendate în situații excepționale (articolul 9). În aceste situații, activitatea se poate desfășura în format online sau hibrid.

Școlile au obligația de a publica pe site-urile lor autorizația de securitate la incendiu, precum și autorizația sanitară de funcționare. Dacă nu au aceste autorizații, școlile vor informa în acest sens.

Secretariatul școlii va fi obligat să aibă program pentru părinți, două zile pe săptămână cel puțin, dimineața și seara: „în intervalul orar 8-9, respectiv 16-18” (articolul 75)

La finalizarea gimnaziului și a liceului, profesorul consilier școlar și dirigintele vor emite recomandări de încadrare într-o formă de învățământ de nivel superior, având caracter de orientare școlară (articolul 106).

Profesorii care predau în mai multe școli vor face serviciul pe școală într-o singură unitate de învățământ, la alegere (articolul 47)
·        Pentru elevi, serviciul pe școală este interzis, conform legislației actuale.

Prevederile despre concursul de admitere la liceu (articolul 148): liceele pot organiza concurs de admitere în clasa a IX-a, pentru anumite specializări sau pentru toate specializările, pentru maximum 50% din numărul de locuri

Ședințele consiliului de administrație/ale consiliului profesoral se vor putea desfășura în format hibrid sau online, fără condiționare de existența unor situații excepționale.

Documentele manageriale și alte documente elaborate de comisiile constituite la nivelul unității de învățământ pot fi stocate în format digital.

Școlile vor primi consultanță juridică obligatorie, dacă directorul solicită, de la consilierii juridici ai inspectoratelor școlare (articolul 17)
În școli vor fi organizate cursuri de educație parentală pentru părinți (articolul 152)

Profesorii sunt obligați să prezinte un certificat medical, eliberat de medicul specializat de medicina muncii, care atestă că sunt apți pentru prestarea activităţii în învățământ, precum și cazierul judiciar și certificatul de integritate comportamentală. Documentele menționate anterior sunt necesare pentru încadrarea și menținerea în funcție.


 „Fişa 138. Personal didactic din instituţii de învăţământ

Examen medical la angajare:

– examen clinic general

– examen psihiatric – la indicaţia medicului de medicina muncii

– examen coproparazitologic – pentru personalul educativ (educatori)

Examen medical periodic:

– examen clinic general – anual

– examen psihiatric – la indicaţia medicului de medicina muncii

– examen coproparazitologic – pentru personalul educativ (educatori) – anual

Contraindicaţii:

– leziuni tuberculoase pleuropulmonare evolutive

– tulburări psihice de orice natură

– balbism, disartrie

– tulburări de comportament

– boli infectocontagioase în evoluţie

– alcoolism cronic

 

Textul integral al regulamentului il puteti gasi aici